CHŁOPIEC NA ZEBRZE NOWYM SYMBOLEM MARKI E.WEDEL
4 września wystartowała nowa platforma komunikacyjna E.Wedel. Jej bohaterem jest chłopiec na zebrze dźwigający na plecach tabliczki czekolady. Kreacja powstała na bazie słynnego plakatu Leonetto Cappiello, którego przygotowanie zlecił w 1926 roku Jan Wedel. Chłopiec na zebrze jest bohaterem zintegrowanej kampanii marketingowej prowadzonej w różnych kanałach, m.in. w telewizji, digitalu, na nośnikach OOH czy w punktach sprzedaży.
Nowa platforma E.Wedel jest kontynuacją komunikacji o budzeniu dziecięcej radości. Jej bohaterem jest niewinny i spontaniczny chłopiec oraz egzotyczna, zawadiacka zebra. Ten niezwykły duet będzie od tej pory wyszukiwał ludzi, którzy w natłoku codziennych obowiązków i stresów utracili dziecięcą radość i dostarczał im dużo wedlowskiej czekolady.
Kreacja nawiązuje do słynnego plakatu reklamowego, który powstał w 1926 roku na zlecenie Jana Wedla. Autorem grafiki był Leonetto Cappiello zwany ojcem współczesnej reklamy, twórca wielu słynnych kreacji, między innymi dla Cinzano. Rodzinna firma Wedla posługiwała się znakiem w materiałach reklamujących sklepy w kraju i zagranicą (Paryż, Nowy Jork). Sylwetka chłopca na zebrze po dziś dzień znajduje się w formie neonu na dachu zabytkowej kamienicy przy ulicy Szpitalnej w Warszawie, w której znajduje się najstarsza Pijalnia Czekolady E.Wedel.
Neon przy Szpitalnej to nie jedyna reklama świetlna, z której E.Wedel słynie wśród mieszkańców stolicy i nie tylko. Chcąc powrócić do swojego dziedzictwa firma nawiązała współpracę z Muzeum Neonów. W najbliższym czasie planowana jest renowacja neonu z chłopcem na zebrze, a także umieszczenie podobnego neonu na dachu fabryki na warszawskiej Pradze.
Kampania rozpoczęła się 4 września, czyli w Międzynarodowy Dzień Czekolady. W ramach działań launchujących nową platformę komunikacyjną jest prowadzona szerokozasięgowa kampania telewizyjna. W głównych kanałach ogólnopolskich i stacjach niszowych pojawił się nowy spot marki. Akcja spotu dzieje się w miejskim korku, gdzie w jednym z samochodów widzimy niezadowolonego, zestresowanego biznesmena. W żartobliwy sposób mężczyzna został upomniany przez ironiczną zebrę, zaś chłopiec przez otwarty szyberdach wrzucił do samochodu mnóstwo tabliczek czekolady. Ten słodki duet będzie od tej pory przemierzał różne miejsca w kraju dostarczając ludziom wedlowską czekoladę i pozwalając odnaleźć dziecięcą radość.
Słodki duet znajduje się także na nośnikach OOH i w kampanii internetowej (display, social media, video i search).
Wcześniej, bo już w drugiej połowie sierpnia rozpoczęły się działania w digitalu. Aktywności są oparte na interaktywnych i angażujących formatach, tj. pre roll, display. Powstała dedykowana strona internetowa www.chlopiecnazebrze.wedel.pl, na której znajdują się podstawowe informacje o historii tej kreacji.
Postać chłopca na zebrze pojawia się także w kanałach własnych marki w social mediach, między innymi na Facebooku, Twitterze czy Instagramie.
Za nową linię kreatywną i kreację spotu odpowiada agencja PZL, zakupem mediów zajął się dom mediowy OMD. Działania PR realizuje 24/7Communication, natomiast kampanię w Internecie prowadzi agencja J.